Formula 1'de Azerbaycan GP'si güneşli hava koşullarında başladı. İlk 10 pilotun orta hamur lastik tercih ettiği görülürken, diğer pilotlar sert ve yumuşak lastik arasında değişiklik yaptı. Yarış başladığında, pole pozisyonundaki Leclerc hızlı bir kalkışla liderliğini korudu. Perez, Sainz'ı geçerek 3. sıraya yerleşti; Verstappen ise Russell'ı geride bırakarak 5. sıraya yükseldi.
İlk turda Stroll, Tsunoda ile yaşadığı temas sonucu lastiğinin patladığını bildirdi ve pit'e girerek sert lastik taktı. Arkada Norris, başlangıçta iyi bir performans sergileyerek 11. sıraya tırmandı, Hamilton ise pit yolundan başlayarak 16. sıraya yükseldi. Piastri, Leclerc'in arkasında DRS mesafesinde kalmaya çalıştı ama 6. turda bu mesafeyi kaybetti. İlk pit durakları 11. turda başladı; Colapinto, Alonso ve ardından Verstappen, Russell ve Hamilton pite girdi.
Leclerc, 17. turda pite girip liderliği Sainz'a bıraktı, ancak Sainz da hemen ardından pite geldi. 19. turda Piastri, Leclerc’i geçerek liderliği aldı. 21. turda, Piastri, Leclerc ve Perez arasında kıyasıya bir mücadele başladı. Norris, 24. turda Verstappen ile yoğun bir mücadeleye girdi ancak başarılı bir savunma ile pozisyonunu korudu. Leclerc, Piastri'ye atak yapmakta zorlandı, 38. turda ise Norris pit'e girdi ve orta hamur lastiklere geçti.
1. turda Stroll, fren arızası nedeniyle yarışa veda etti. Leclerc, Piastri’nin gerisinde kalırken, Perez’in baskısı artmaya başladı. 50. turda Perez, Leclerc’i geçmeye çalıştı ancak ikili temas sonucu her ikisi de bariyerlere çarparak yarış dışı kaldı. Bu nedenle sanal güvenlik aracı devreye girdi ve yarış, yalnızca bir tur kaldığı için sanal güvenlik aracı altında tamamlandı. Sonuç olarak, Oscar Piastri, Azerbaycan Grand Prix'sini kazanarak ikinci zaferini elde etti. Leclerc ikinci, Russell ise üçüncü oldu. İlk 10’da yer alan diğer pilotlar ise Norris, Verstappen, Alonso, Albon, Colapinto, Hamilton ve Bearman'dı.