Mercedes'in Lastik Problemi

Mercedes'in Lastik Problemi

Mercedes’in Formula 1 takımının lastik ısınması ile ilgili yaşadığı sorun, aracın arka lastiklerine fazla ısı aktarılmasıyla ilişkilendiriliyor. Bu durum, soğuk havalarda lastiklerin performansını iyileştirse de, güneşli havalarda aşırı ısınma ve olumsuz etkiler yaratabiliyor. Mercedes, bu sorunu çözmenin kolay olmadığını ve çeşitli iyileştirme adımları gerektirdiğini belirtiyor.

Mercedes’in mühendislerinden Andrew Shovlin, Silverstone gibi pistlerde arka kısmın dengeli olduğunu, ancak Avusturya ve Budapeşte'de istikrarsızlık yaşadıklarını ifade ediyor. Sorunun, lastiklere diğer araçlardan daha fazla sıcaklık verilmesinden kaynaklandığını belirtiyor.

Lewis Hamilton ve Andrew Shovlin

Shovlin, bu sorunun çözümünün sadece bir aero güncellemesiyle mümkün olmadığını, bunun yerine birkaç geliştirme yapılması gerektiğini vurguluyor. Lastik sıcaklıklarıyla ilgili bir diğer teori, bu sorunun genel bir yere basma kuvveti eksikliğinden kaynaklanabileceği yönünde. Ancak Shovlin, W15’in bu tür bir eksiklik nedeniyle etkilenmiş olabileceğine inanmıyor.

 

Mercedes W15 - Silverstone Pisti

Aracın yere basma kuvvetinin Silverstone’da McLaren veya Red Bull’dan çok farklı olmadığını söyleyen Shovlin, bu durumun arayı açmalarını engellediğini belirtiyor. Aracın, hedeflenen sürtünme seviyesi ve elde edilen yere basma kuvveti açısından benzer bir aralıkta olduğunu düşünüyor.

Shovlin, sorunun aero değil, mekanik bir durum olabileceğini ifade ediyor. Aracı daha etkili bir şekilde kullanmak için mekanik değişiklikler yapmanın gerekebileceğini ancak aero özelliklerde değişiklik yaparak da bazı sorunların çözülebileceğini belirtiyor. Şu an için araçlarının ve rakiplerinin performansları arasındaki farkları tam olarak anlamadıklarını, ancak araçlarını geliştirmek için gereken yönü bulana kadar çalışmaya devam edeceklerini belirtiyor.

7 kere (2014-2020) üst üste pilotlar şampiyonluğu, 8 kere (2014-2021) üst üste takımlar şampiyonluğu bulunan Mercedes'in Takım-Araç-Pilot denklemi, 2021 sezonunda Uluslararası Otomobil Federasyonunun (FIA) Formula 1'in kurallarında yaptığı geniş kapsamlı değişikliklerden sonra bozulmuştu.

 

Geçen sezonda da takımın tecrübeli pilotu Lewis Hamilton sürücü kokpitinin ön tekerleklere yakın olmasından şikayetçiydi. Bu sorun Mercedes W15'te çözülmüş olsa da W15’in yüksek hızlı virajlarda yavaş kalması halledilmesi gereken başka sorunlar olduğuna işaret ediyor.
Mercedes mevcut durumda şampiyonada 266 puanla 4'üncü sırada ve önünde sırasıyla, Ferrari ve Mclaren'den sonra 408 puanla liderliği elinde tutan Red Bull Racing takımı var. Mercedes'in bu sezon şampiyon olması imkansız gibi görünse de 2'nci olarak sezonu tamamlayabilir. 
 

Önceki Haber Lewis'in Yavaşlamaya Niyeti Yok
Sonraki Haber Formula 1'de Sıradaki Ayak: Hollanda GP
Benzer Haberler